Åpne for detaljert søk

Om oss

 

Nummer 1 i Europa!

Europcar er markedsleder i Europa, og har vunnet prisen "Europe's Leading Car Rental Company" i World Travel Awards 14 år på rad (2003-2016). Sammen med våre partnere er vi en del av verdens største bilutleienettverk med mer enn 3.300 stasjoner i over 140 land.

Europcar International er et heleid datterselskap av Eurazeo. Eurazeo er listet som et av Europas største investeringsselskap.

Europcar Norge eies og drives som en franchisetaker av Europcar International gjennom selskapet Interrent AS. Som franchisetaker er Europcar Norge 100% integrert med Europcar International's internasjonale nettverk og organisasjon verden over.

Europcar Norge har over 70 utleiestasjoner fordelt over hele landet og er tilgjengelig på alle flyplasser med kommersiell drift. Vi har en bred og allsidig flåte av person- og varebiler. Bilene våre har en gjennomsnittsalder på 6-10 måneder, og majoriteten av flåten har fem stjerner i Euro NCAP (minimum fire). Vi har fokus på miljø, og jobber kontinuerlig med å redusere vår miljøpåvirkning. Vi tilbyr biler med relativt lavt utslipp, i tillegg til et utvalg hybrid- og elbiler. Europcar har vunnet prisen "World's Leading Green Transport Solution Company" åtte ganger - og hvert år siden 2010.

Vi påvirker miljøet gjennom kjøp av biler, klargjøring og kommunikasjon med kunder. Europcar skal påvirke kunden til å etterspørre de riktige produktene/løsningene for miljøet. Vi skal også redusere vår egen miljøpåvirkning fra kontordriften.


BOOKING
Tlf. 815 51 800
e-post: post@europcar.no

Våre verdier:

Pålitelig: For oss betyr dette at vi er en pålitelig leverandør for våre kunder og en pålitelig arbeidsgiver for våre ansatte. For våre interessenter er vi en pålitelig samarbeidspartner.

Kundeorientert: Vi kjenner våre kunder og forstår deres behov. På den måten kan vi levere bilutleietjenester av høy kvalitet, samt sikre økonomisk effektivitet for våre kunder. Vi tar vare på våre kunder gjennom hele leieforholdet, døgnet rundt. Overlegne faktorer i det norske markedet er; driftssikkerhet, pålitelig- og tilgjengelighet, en lett og smidig leieprosess og den beste bilflåten av høyeste kvalitet. I Norge administrerer vi bilflåten selv og kan dermed tilby våre kunder et produkt med jevn kvalitet over hele landet.

Faglig kompetanse: Våre ansatte er kompetente, utdannede og motiverte.

Sikkerhet: Vi gjør alt vi kan for å sikre en så trygg reise som mulig med våre kjøretøy. Vi leier kun biler med fire eller fem stjerner med Euro NCAP klassifisering. Bilene våre har en gjennomsnittsalder på 6-10 måneder eller med max. 42,000 kjørte km. Dermed tilbyr vi våre kunder kjøretøy med den nyeste sikkerhetsteknologien.

Miljøorientert: Vi er klar over de miljømessige konsekvensene av vår drift og tar det i betraktning i vår drift. Vi vil kontinuerlig forbedre oss og utvikle vårt miljøarbeid. Vi har definert våre miljømål og vi har et miljøprogram for å nå disse målene. Vår virksomhet er guidet av ISO: 14001 miljøsystemet.


Vår visjon: I 2016-2021 vil Europcar være den fulgte trendsetter i Norge; utnytte ny teknologi, åpne opp for nye markeder og skape nye tjenestekonsepter. Vi er aktivt involvert i utviklingen av reiseløsninger sammed med andre ledende aktører i bransjen.


Ved å kontinuerlig utvikle og sikre unike service- og kvalitetskonsept, på en tillitsfull og miljøvennlig måte, skal Europcar:

  • Tilby umiddelbare transportløsninger på temporære transportbehov.
  • Fremstå som et moderne, innovativt, kundevennlig og serviceorientert selskapsom tilbyr mobile serviceløsninger.


Europcar har lykkes i å oppnå en ledende markedsposisjon som tilbyder av mobile serviceløsninger. Denne utviklingen er bl.a. basert på gode samarbeidsavtaler med ulike transportselskap (fly, tog, ferge/cruise), reisebyråer, hotellkjeder, turoperatører, automobilklubber og selskap som arbeider med veiassistanse og trafikksikkerhet. Europcar integrerer på denne måten sin bilutleievirksomhet i et helhetlig og globalt mobilitetskonsept. I tillegg styrkes dette konseptet via synergier og samarbeid med Europcars internasjonale eiere Eurazeo.


Europcar tilbyr sine kunder en rekke serviceløsninger hva gjelder reservasjonsprosessen. På dette området har internett blitt en stadig viktigere kanal, ved siden av telefon, reisebyråenes "Global Distribution Systems" som Amadeus, Galileo etc. og øvrige bestillingskanaler. Europcar ønsker ikke å favorisere en bestillingskanal fremfor en annen, men gir kundene mulighet til selv å velge ønsket reservasjonsmåte.


I en verden basert på hurtig utvikling og globale nettverk er forretningsmessig og personlig frihet, fleksibilitet, omstilling og utvikling blitt stadig viktigere.


Europcar møter denne utviklingen ved å tilby skreddersydde transportløsninger slik at kundens mobilitet blir optimal ut fra individuelle/forretningsmessige ønsker og behov.



Vår historie

1949
Europcar etableres i Paris

1970
Renault kjøper Europcar

1973
Datterselskap etableres i Belgia, Tyskland, Nederland og Sveits

1974
Oppkjøp av Budget i Italia. Europcar utvikles i Spania

1981
Oppkjøp av Godfrey Davis UK, Europcar International etableres

1982
Datterselskap etableres i Portugal

1988
Wagon-Lits kjøper Europcar og selger 50% til Volkswagen

1989
Europcar slås sammen med Interrent Car Rental GmbH

1992
Accor kjøper opp Wagon-Lits inkludert deres 50% andel av Europcar

1999
Europcar lanserer et nytt og innovativt Online Reservasjon System via internett.
Volkswagen AG overtar heleid eierskap i Europcar og viser derav full tillitt til Europcars styre, og forplikter seg til videre utvikling av et moderne bilutleieselskap.

2006
Eurazeo tar over Europcar 100 %.