COVID-19 Informasjon

Kjære kunde,
 
I en tid når verden går inn i en usikker tid, med nasjonale myndigheter som tar ekstraordinære tiltak for å minske Covid-19-pandemien, og gjør om hverdagen til våre samfunn, ser vi oss som en leverandør av en essensiell tjeneste: å bidra til sikker mobilitet mennesker og varer som mat eller medisin.
 
I løpet av de to siste dagene har vi opplevd et uventet nivå av etterspørsel etter varebiler, men også for biler, som fremstår som et alternativ til offentlig transport og som en måte å gi selskaper i forskjellige sektorer midler til deres leveringstjenester.
 
Nettverket vårt står til din tjeneste.
 
Som den europeiske leielederen, konfrontert med beslutningen om å holde stasjonene våre åpne - eller å stenge dem, anser vi at allmenne interesser må seire. Her finner du listen over stasjoner som er åpne og til tjeneste, hovedsakelig i flyplasser, jernbanestasjoner, sentrum, så vel som i forstedene (Vans & Trucks supersites).
 
Din sikkerhet, så vel som sikkerheten til våre mennesker, er vår første prioritet!
 
I tillegg til de forsterkede rengjøringstiltakene for kjøretøyer vi allerede har iverksatt, med systematisk bruk av desinfiserende midler, implementerer vi også for øyeblikket ekstra tiltak på disse nøkkelstasjonene: systematisk desinfisering av skrivebordet mellom hver kunde og "nullkontakt" -policy (kjøretøysnøkkel forseglet i en konvolutt når den er desinfisert).
 
Vi er her for å hjelpe
 
Vår gruppe, som en mobilitetsserviceaktør, har en 70 år lang tradisjon for service til publikum og lokale og internasjonale selskaper. I hele denne perioden vil vi gjøre alt som står i vår makt for å fortsette dette oppdraget, med sikkerhet og fleksibilitet.

Beveg deg med fleksibilitet

Europcar tilbyr både fleksibel justering eller avbestilling gratis for alle våre kunder. 

Vi har utvidet våre gratis endrings- og avbestillingsregler til din nåværende eller fremtidige reservasjon for eventuell henting frem til  31. mai 2020.

Endringene er gratis og ubegrenset

Du kan justere reservasjonen når som helst i delen "Administrer bestillingen min"

Avbestillinger

Gratis avbestillinger for enhver bestilling inntil 48 timer før du henter via lenken her “Administrer bestillingen min.
Avbestillinger mellom 48 timer før bestilling og helt frem til hentetiden vil være gratis for utleie til 31. mai. Ta kontakt med våre kundesentre på telefon eller via e-post
FRANCE : +33 825358358 or via e-mail reservationfr@europcar.com
UNITED KINGDOM : 0371 384 1007 or via e-mail reservationsuk@europcar.com
ITALY : 199307030 or via e-mail europcarres@europcar.com
SPAIN : 911 505 000 or via e-mail reservations.es@europcar.com
PORTUGAL : 219407790 or via e-mail reservas@europcar.com
BELGIUM : 23489212 or via e-mail reservations.belgium@europcar.com
FINLAND : 403062444 or via e-mail reservations@europcar.fi
NORWAY :  81551800 or via e-mail post@europcar.no
LUXEMBOURG : 404228 or via e-mail europcar@europcar.lu
DENMARK : 89331133 or via e-mail Reservations@europcar.dk
AUSTRALIA : 393306160 or via e-mail reservations@europcar.com.au
NEW ZEALAND : 33665574 or via e-mail info@europcar.com.au
IRELAND : +353 1 8122880 or via e-mail reservations@europcar.ie
GERMANY : (040) 520 18 8000 or via e-mail infomaster@europcar.com
USA and CANADA : via email webmaster@europcar.com

Ofte Stilte Spørsmål

Kan jeg reise inn i et angitt rød sone med en av leiebilene?

Vi implementerer ikke reisebegrensninger for kjøretøyene våre. Kunder bør følge lokale myndigheters veiledning eller reisebegrensninger.

Kan jeg bevege meg gjennom et hvilket som helst land i EU med dette kjøretøyet? Må jeg informere deg om hvilken?

Vi implementerer ikke reisebegrensninger for kjøretøyene våre. Kunder bør følge lokale myndigheters veiledning eller reisebegrensninger. Vår standard policy og avgifter for enveis reiser i de forskjellige stasjoner / land gjelder.

Er jeg sikker på at jeg ikke vil bli smittet ved å leie en av dine kjøretøyer. Har du fått på plass en spesiell forberedelse av kjøretøyene?

Alle våre biler blir rengjort før utleie og vi har iverksatt ytterligere rensetiltak inkludert desinfiserende overflater i bilen.

Hva vil skje med leien min hvis jeg mistenker at jeg har blitt smittet eller blitt bekreftet som smittet med COVID-19 og trenger å stille karantene mens jeg leier hos dere?

  Vi er her for å støtte deg. I løpet av din leiebilperiode, hvis du blir smittet eller mistenker at du har blitt smittet og trenger å sone karantene og derfor ikke kan returnere din leide bil, vennligst informer oss umiddelbart. En 9-dagers periode må respekteres for bilen for å minimere risikoen for å overføre smitten til andre kunder, og derfor vil kjøretøyet forbli hos deg i løpet av denne 9-dagers perioden, men du vil ikke bli belastet for utleien fra dagen du kontakter oss. Ikke berør kjøretøyet i løpet av denne perioden. Hvis du ikke informerer oss om årsakene til at bilen ikke er returnert, kan det hende vi må belaste deg for flere dager, noe som helt klart ikke har til hensikt om du har blitt smittet eller satt i karantene.

Samme app. Mer mobilitet.

Last ned Europcar’s app for iPhone, iPad og Android nå!

Les mer